Mesi

Mit hozott a "Mikulás" a dohányzóknak?  Nem lehet cigerettázni jóformán sehol (buszmegállók, intézmények, stb.). A buszmegállókat érintő intézkedésnek felettébb örülök, illetve örülnék. Tilos a dohányzás matricákon kívül maximum annyi változott, hogy kevesebben gyújtanak rá, vagy arrébb mennek, de hogy senki ne pöfékeljen az orrom alá, az lehetetlen. Nem zavarta a minap a korosodó fickót sem, hogy ott köhögök mellette, ő csak hódolt a szenvedélyének, amire egyszer majd rámegy a tüdeje. Azon gondolkoztam, hogy beszólok, hogy vagy arrébb megy, vagy elteszi a cigit, mert nem vagyok oda a passzív öngyilkosságért. Gondoltam, majd mutogatom neki nagy büszkén a tiltó matricát a menetrend alatt. Tettem előtt gyorsan odasandítottam. Jelentem: a matrica lekaparva. Ennyit a jogaim igazolásáról, nem mintha ő nem tudná, hogy mi a helyzet. Így már nem tudok mire mutogatni, hogy mit mondok, az meg nem hinném, hogy érdekelte volna. Megfogadtam, hogy legközelebb nem hagyom magam, mert mindenkit megillet a nagyjából tiszta levegő.
Felszállva a buszra, abban reménykedtem, hogy a mostani nagy hideg ellen egy kis védelmet, meleget nyújt, de nem… ugyanolyan érzés volt ott ülni, mint a kinti padon. Nem fűtenek, esetleg elől, de egyideje a söfőrök is sapkában, téli kabátban, akár sállal megspékelve is vezetnek. Kint mászkálni maximum egy szűk óráig, de inkább félig lehet fagyási sérülés nélkül. A sok zokni, harisnya, pulóver sokszor semmit sem ér ezt az időkeretet túllépve. Nem is gondoltam bele, hogy vajon ha mi nem bírjuk beöltözve, akkor a kisállatok hogy képesek elviselni állandóan a mínuszokban. A buszról leszállva elhaladtam egy fenyőfa mellett, és akkor hirtelen egy lefele süvítő hangot és hóba pottyanást hallottam, láttam. Tudtam, hogy egy madár, sejtettem, hogy egy gerle lesz az. Szegény, fejjel lefele zuhant le a hóba, csak a farka vége kandikált ki. Meg se próbált kimászni, nem is tudott volna. Zsebkendős kézzel nyúltam érte, kiszedtem. Csak ült a havon mélyen behúzott nyakkal, alig látszott a feje. Nem ő az első madár, aki a mostani rég nem látott hidegben leli halálát. Tudtam, hogy ő sem éli meg a reggelt.

Szerző: MCIS  2012.02.09. 23:39 Szólj hozzá!

Címkék: busz kisállat cigi hideg füst gerle fagy buszmegálló dohányzó

A bejegyzés trackback címe:

https://mcis.blog.hu/api/trackback/id/tr704085963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása