Knut "Donovan" of Lahrob – „Ír farkaskutya
(Irish Wolfhound),
a hős vadász és hatalmas barát”

 

Találós kérdés! Mire gondoltam: 10 hónaposan 60 kg,
marmagassága 87 cm, 1,5 éves koráig nő, szóval az plusz 10 centi. A havi költsége kb. 40 ezer forint, és ha szeretnél egyet,
akkor az ára 180 ezer Ft-tól kezdődik és a határ a csillagos ég? Válasz: Ír farkas! Ha barátnőm elviszi sétálni a kutyáját, a körülötte lévő emberek tekintete rájuk szegeződik. Nem is csoda, mert Zsani egy bébi-boci nagyságú szőrgolyóval az oldalán rója az utcákat!

 

- Mesélj magadról!

 

- Kocziha Zsanett vagyok, Békéscsabán élek a szüleimmel. Óvodás korom óta állatorvos szeretnék lenni, valószínűleg azért, mert világéletemben állatokkal voltam körülvéve. Jelenleg harmad éves vagyok az Állatorvosi Tudományi Egyetemen, Budapesten és a Marek József Állatorvosi kollégiumban lakok. Szabadidőmben a csabai Szabolcs utcai állatorvosi rendelőben dolgozok, mint asszisztens.

 

- Általánosan mit tudnál mondani a fajtáról?

 

- Ősi kelta vadász kutya, csak a nemesek kiváltsága volt. Az 1800-as években, majdnem teljesen kipusztuld. Sikerült azonban egy pár egyedből újra felvirágoztatni a fajtát, de azóta se túl elterjedt. A világon sincs, Magyarországon pedig végképp nincs túl sok belőle. Hazánkban öt tenyészet van, ez kb. 100 állatot jelent. Mivel a világ legmagasabb kutyája, ezért nem mindenkinek ajánlott a tartása. Nagy odafigyelést igényel a táplálása, mozgatása, az állatorvosi kezelés főleg az első egy évben.

 

- Hogy találkoztál a fajtával?

 

- Először négy éve láttam kutya kiállításon, majd két évvel ezelőtt a rendelőben találkoztam a kiskutyám anyukájával.

 

- Hogyan fogadta a környezeted ezt a döntésed?

 

- Senki nem hitte el, hogy nekem lesz ilyen. Mindenki le akart beszélni róla, ám egy idő után kénytelenek voltak elfogadni, mert rájöttek, hogy úgy sem tágítok az elhatározásom mellől.

 

- Mi történt miután haza hoztad?

 

- Kicsit megijedtem, mert hazafelé elkezdett az autóban sírni, de aztán hamar összebarátkoztunk és az első estét, már az ágyamban töltötte. Ezek után már nem volt vele semmi probléma.

 

- Tanítása hogyan zajlott le?

 

- Nyolc hetes volt mikor hozzám került, ezért elég korán kezdte. Kajával mindenre rá lehet venni, szóval nem volt nehéz dolgom az alapkiképzésnél. Értem itt, hogy: „Ül!”, „Fekszik!”, „Marad!”. Van még a „Hangot!” parancs, amire igazából nem én tanítottam. Ez úgy történt, hogy rájött arra, ha ugat az nekem tetszik és ezért jutalmat kap. Ehhez pedig parancsszót társítottam. Azóta még megtanulta, hogy „Tolat!”, ami nagyon fontos a mérete miatt, az ugatásnál, pedig ha azt mondom „Hangosabban!”, akkor erőteljesebben ugat. Az ételt is csak parancsszóval eszi meg és a földről, nem vesz fel semmit.

 

- Hogyan jellemeznéd?

 

- Ő az ARC! Tipikus férfi: tudja, hogy hízelgéssel bármit elérhet és van úgy, hogy próbál hülyének nézni. Sértődékeny, rafinált, de ezen felül ő az életem értelme. Imádom és ő a tökéletes férfi a számomra, mert nem csal, nem lop, nem hazudik és minden körülmények között, szeret engem.

 

- Mennyi időt töltesz vele?

 

- Az iskola miatt sajnos nem annyit, amennyit szeretnék, de hétvégén, amikor haza megyek minden szabadidőm az övé. Ilyenkor nagy sétákat teszünk, naponta többször labdázunk és nem mellékesen velem alszik.

 

- A jövőben hogy akarod az iskolát és Donit összeegyeztetni?

 

- Néha fel fogom vinni magammal és, hogy ha az óráim engedik hamarabb haza jövök Csabára. A mérete miatt problémás a koli, és az, hogy sokat vagyok az iskolában, és keveset lennék vele.

 

- Tervezel versenyeket?

 

- Mivel jó felmenőkkel rendelkezik, szeretném vinni, de a kutya szépségverseny világa kicsit elborzaszt. Nem tekintem a kutyámat tárgynak, amit kiértékelni, kritizálni és megítélni kell, mert nekem így tökéletes, ahogy van. Ne egy nemzetközi standard döntse el, hogyan kell kinéznie és viselkednie, ezért még meggondolom a dolgot. Úgy volt, hogy most áprilisban indulunk, de lecsúsztunk róla.

 

- Van valami egyéb jövőbeni kilátás?

 

- Tenyészkutyának szeretném, hogy tovább vigye a vérvonalat.

 

- Nem bántad meg?

 

- Egyáltalán nem bántam meg, annak ellenére, hogy valóban nem tudtam, mire vállalkozok. Most úgy gondolom, hogy másfajta kutyám nem is lesz. Tehát életem legjobb döntése volt.

 

Ildikó

Szerző: MCIS  2011.10.12. 14:58 Szólj hozzá!

Címkék: interjú kutya állat állattartás

A bejegyzés trackback címe:

https://mcis.blog.hu/api/trackback/id/tr953297520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása